Nyhedsbreve er guld værd
Jeg vil lige slå et slag for nyhedsbreve. Alt for få blogs og netbutikker udsender nyhedsbrev. Eller også sender de dem, men med så lange mellemrum, at man helt glemmer deres eksistens. Det er så ærgerligt, for ikke at sige dumt, for dit nyhedsbrev er en supergod og effektiv markedføringskanal.
Det er i nyhedsbrevene, at du minder læserne om din blogs (eller netbutiks) eksistens. Det er gennem nyhedsbrevene, at du kan skabe loyalitet og øge din læserskare. Hvis du har en (net)butik; vil du helt klart sælge mere ved udsendelse af nyhedsbreve. Alene ved at gøre opmærksom på din eksistens, og de varer/services, du tilbyder! Selvsagt skal du også have noget at berette, men hvordan kan du også andet, hvis du er blogger eller indehaver af en netbutik?
Et ugentlig nyhedsbrev
Jeg har meldt ud til mine læsere, at jeg udgiver et nyhedsbrev hver mandag. Hver eneste mandag. Og så nytter det ikke noget, at det i nogle uger bliver tirsdag eller onsdag – eller at jeg helt springer over en uge eller to. Konsistens bliver belønnet! Selvsagt vil der også være nogle, der synes, at et ugentlig nyhedsbrev er alt for ofte. Både mht. at skrive det og mange ser det også som spam af læsere/kunder, hvis de modtager et ugentlig nyhedsbrev.
Et nyhedsbrev om ugen kan sagtens være for ofte for dig og dine læsere. Men for mig passer det fint. Jeg kan lide at skrive det og størstedelen af mine læsere er på barsel. Dvs. de har faktisk tid til at læse det! De bliver ikke stresset af min mail, som mange nemt kan blive ved en, i forvejen, fuld mailboks på jobbet!
Jeg spurgte mine BabyBusiness læsere direkte, og gennemførte en lille afstemning vedr. mit nyhedsbrev. Se resultatet her.
Forventningsfulde læsere
I bunden af hver nyhedsbrev skriver jeg, at det udkommer hver mandag. Jeg er meget ærekær med at holde, hvad jeg lover. Så meget, at da jeg i mandags måtte vente med at skrive mit nyhedsbrev til sen aften (fordi min laptop var i stykker, og jeg måtte vente på kærestens pc var ledig…), vitterlig var ved at falde i søvn, da jeg satte det sidste punktum.
“Så vent da med at skrive og sende det til i morgen,” sagde min kæreste. “Der er næppe nogen, der ligefrem sidder og venter på det,” sagde han.
Hvad han ikke vidste var, at jeg på daværende tidspunkt allerede havde fået en hilsen fra to læsere, som spurgte, om der var noget galt – hvor mon mit nyhedsbrev blev af? Så jo, der sidder faktisk læsere, og venter. Og jeg har kun hørt fra dem, der lige gad skrive, for at spørge, om der var noget galt. Super dejligt at få bekræftet, at mit nyhedsbrev er ventet og fornøjer. Det varmer! Så jeg fortsætter. Du bør gøre det samme!
Read MoreMandagsmilepæl
ENDELIG! I dag nåede jeg min milepæl, som jeg har haft i flere måneder. Der var 3160 besøgende forbi BabyBusiness denne mandag d. 16. marts 2009. Og det føles godt, for jeg har i flere måneder rodet ml. 2500 og 2800 daglige besøgende. Min milepæl hed 3000 besøgende. Nu må jeg sætte en ny milepæl… Det må være 4000 besøgende på én dag inden vi når sommerferien!
BabyBusiness har hver uge sin bedste dag om mandagen. Ikke så underligt. Generelt er mandag en god dag på nettet (efter en stille weekend), men mandag sender jeg også (hver mandag!) mit nyhedsbrev ud. Det fylder jeg med links til min blog, så det giver selvsagt flere besøgende hos BabyBusiness.dk. Jeg har også indtryk af, at flere af mine links/indlæg bliver videresendt = flere besøgende.
Read More